luni, 13 decembrie 2010

Mama la trecerea dintre ani

Astazi imi permit sa abordez un subiect diferit celor cu care v-am obisnuit pe acest blog. Cum subiectele sociale sunt la moda, imi permit sa ma opresc si eu asupra unuia. Probabil stiti deja ca femeile aflate pe ultima suta de metrii cu bebelusul in pantec devenite mame dupa 1 ianurie 2011 inclusiv se vor "bucura" de alte facilitati in ceea ce priveste concediul de maternitate. Mi-a venit ideea sa scriu aceste randuri, avand un prieten a carui sotie trebuie sa devina mama, oricand dupa Craciun.

Intrebarea mea e ce se va intampla in cazul in care copilul se va naste in noapte dintre ani, cel mai la indemana exemplu e ora 0 si 5 minute, 1 ianurie 2011? Habar nu am ce primeste tatal la maternitate, dar presupun ca primeste o hartie cu care proaspatul tata se duce la primarie pentru eliberarea certificatului de nastere, dar vor avea doctorii bunavointa sa treaca in actul de nastere ora 11:55, 31 ianuarie 2010? Cat e de legal si cat e de imoral acest gest? Este vreo lege in Romania care sa pedepseasca pe cineva de la maternitate ca acestuia ii intarzie ceasul doua minute?

Mai amuzant e cum va explica mama peste ani copilului faptul ca ziua lui de nastere nu e in 31 decembrie ci 1 ianuarie. Sunt curios daca apar mai tarziu niste statistici, dar fac pariu ca se vor inregistra in Romania mult mai multe nasteri in 31 decembrie 2010 decat pe 1 ianurie 2011. Asta, ca sa crape guvernul de ciuda.

Fara sa vreau sa dau in grotesc sau sa fac haz de necaz, ma intreb care e ora exacta a nasterii daca bebele iese greu? Sau mi-l inchipui pe doctor uitandu-se cand la bebele care iese, cand la ceas si vazand cele cateva secunde care au mai ramas din 2010 se hotaraste sa traga de bebe pentru a incadra proaspata mama in vechea lege. Alt scenariu: o mama are gemeni, unul se naste la 23:58 pe 31 decembrie 2010 si celalalt la 0:02 pe 1 ianurie 2011. La care din legi va fi incadrata proaspata mamica?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu