luni, 20 decembrie 2010

Cum sa-ti pierzi timpul pe banii tai

Ce reprezinta retele sociale pentru tine? Ai cont pe Facebook sau pe Twitter? Daca da, de ce? Ce scrii asa de important acolo? Ce ti se pare vital din punct de vedere existential ca sa nu mai poti fara Facebook sau Twitter?

La inceput lumea se dadea pe mIRC. Ma rog, mIRC-ul era doar un client pentru un protocol numit IRC. Pe urma a prins mess-ul. Iarasi o exprimare tampita: "mess-ul". E doar un client pentru o retea de instant messaging. Pe langa categoria care foloseste instant messaging-ul strict pentru comunicare la slujba sau in scop personal, mai e o categorie de tâmpi (scuzat sa-mi fie apelativul foarte dur, dar altfel nu-i pot numi) care vad instant messaging-ul ca pe o modalidate de a agata. Asta faceau unii si pe mIRC, asta fac unii si pe mess. Un astfel de tâmp incepea dialogul pe mess cu "asl please" (pentru cei ce nu stiu asl e abreviere de la age, sex, location). Pentru mine, asl e doar abreviere pentru asshole. Dialogul initiat cu un astfel de tâmp a evoluat in timp, odata cu trecerea de la mIRC la instant messaging si la retelele sociale. In zilele noastre, dialogul fie el pe strada sau online cu un tâmp imbraca urmatoarele forme:

Dialog ipotetic dar frecvent intalnit: "Da-mi id-ul", "Id-ul de ce?", "Id-ul de mess". Daca imi face unul faza asta, jur sa-i dau id-ul de VZOchat.

Aceasi categorie de tâmpi, vor sa te adauge ca prieten/prietena pe diferite retele sociale. "Pai bine, nu te stiu", "Nu conteaza, hai sa ne cunoastem, sa povestim", "Sa povestim ce?", "Orice".

Campania Vodafone, cu ţâncul de sex feminin de pe Facebook mi se pare la fel de neinspirata. In afara de mail pe mobil, restul toate mi se par barbi. Barbi care te fac sa-ti pierzi timpul pe banii tai.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu