luni, 1 noiembrie 2010

Ospitalitatea la romani

Am fost in weekend la Brasov. Imi era dor sa hoinaresc prin tara cu masina. Weekendul a fost super cu exceptia inerentilor cretini care sa angajeaza in depasiri pe contrasens.

Voi unde mancati in Brasov? Evident (alta inertie poate) am fost dus de niste prieteni la Sergiana. Mancarea ok, preturile asa si asa dar servirea dezastru. Si nu ma leg de faptul ca chelnerul nu si-ar fi facut bine treaba, ci la faptul ca nu facea fata. 20 minute pana sa-ti aduca meniul, alte 15 pana sa-ti ia comanda, o jumatate de ora pana sa ti-o aduca. Noroc ca am fost inspirat si am cerut nota cand ne-a adus si desertul... Am salvat astfel 20, 30 de minute intre doua treceri consecutive ale chelnerului prin zona.

Altceva ce mi s-a parut stupid in Brasov. Sambata pe la pranz cautam un alt restaurant, nu unul anume ci primul ivit in cale langa care sa se poata si parca. Evident, trebuie procedat in sens invers. Prima data gazesti parcare si apoi cauti restaurantul. Gasesc parcare, era weekend, poate din asta era liber. Peste tot din trei in trei metrii tablite cu mesajul aproximativ: "Nerespectarea marcajelor poate duce la ridicarea autovehiculului" conform nu stiu carei hotarari a consililului local. Bine ba, am inteles. Mai bine spuneti-mi cat costa ora de parcare, intre ce ore se plateste, daca se plateste si in weekend si de unde imi iau tichetul ala nenorocit de parcare. Nici vorba de asa ceva. Am intrebat un alt sofer care mi-a spus ca tichetul il iau de la "parcomat" (realy?) si ca se plateste si sambata pana la nu stiu ce ora. Am batut un sfert de ora strada in sus si in jos dupa un "parcomat" nici vorba de asa ceva si evident doamna de la gogosarie nu avea habar de asta. Am renuntat in cele din urma, m-am urcat in masina si dupa trei minute am gasit un restaurant destul de elegant cu terasa si personal destul de amabil. Problema cu parcarea mi-am rezolvat-o urmand instinctul de turma, in fata restaurantului pe strada erau parcate si alte masini, desi nu erau parcari delimitate. Evident unde parcheaza altii parchez si eu. Restaurantul se numeste Nash, e pe A.I. Cuza, 14, poate si daca suntenti din Brasov nu il stiti, dar oricum merita sa-i dati o sansa. Avea si terasa si tinand cont de sfarsitul lunii octombrie am profitat sa mai mancam o data in aer liber.

Abia acum ajung la faza pentru care m-am hotarat sa scriu postul de fata. Sambata ne-am hotarat sa mergem sa vizitam castelul Peles. A fost o zi insorita de sfarsit de octombrie si era ocazia ideala. Ajungem in Sinaia, trag pe dreapta in prima parcare gasita libera, desi ma asteptam sa fie un pic mai greu de gasit. Vis-a-vis de parcare "o doamna" matura de zor in fata unui hotel-restaurant asteptandu-si pe semne clientii. Dau binete cum m-a invatat mama in cei sapte ani de acasa si intreb frumos in ce parte e castelul si cat e pana la el pe jos... Raspunsul ei pe mine m-a socat, va las pe voi sa reactionati cum doriti: "Dar la mine ce consumati daca va spun?" Brusc, in gand doar, am uitat de cei sapte ani de acasa...

Ca sa termin totusi optimist urmatorul post va contine niste fotografii ale castelului in toata splendoarea culorilor toamnei la sfarsit de octombrie...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu