joi, 28 octombrie 2010

Telecomanda pe volan

Trebuie sa recunosc ca imi doresc asa ceva. Evident ca tot romanul nu mi-am permis sa imi iau o masina care sa aiba asa ceva din fabrica si n-am luxul de a schimba piesele de pe volan, sa dau sonorul mai tare sau mai incet desi mi-ar surade ideea. Despre raspuns la telefon direct de pe volan, ce sa mai spun...

M-am gandit azi sa abordez diverse solutii de compromis pentru asa ceva care sunt disponibile si la noi. Cum cumpar destul de multe chestii online, sunt abonat (din oficiu) la listele de noutati a mai multor magazine de profil. Unii ar considera mailurile astea ca fiind spam, pe mine nu ma deranjeaza, cel putin ma ajuta sa ma informez. Promit ca intr-un post viitor sa abordez si problema spam-ului... Si cum am scapat eu de spam.

Evident cel mai elegant ar fi sa apelam la ceva de firma. Pentru norocosi care au un CD player Sony in masina, acestia din urma ofera o telecomanda de volan numita Sony RM-X4S. Aceasta nu e chiar pe volan, ci mai degraba de tipul unui joystick, asemanatoare manetei stergatoarelor. Are avantajul ca e cu fir (vom vedea mai jos ca cele wireless infrared au marele pacat ca nu prea bat unde trebuie si nu-si fac treaba) si dezavantajul ca firul ala oricum l-ai trage spre player se vede urat. Dezavantajul mare e ca merge doar cu CD player-ele auto Sony si dezavantajul si mai mare e ca merge doar cu anumite modele de Sony... No comment. Cu al meu nu merge.

Cei de la Blaupunkt aveau si ei o telecomanda numita RC10 compatibila cu majoritatea CD player-erelor auto facute de iei. Era eleganta, prin infrarosu, pacatul e ca nu se mai fabrica, cel putin pe site-urile din Romania nu prea am mai vazut-o. Si mai prezenta si dezavantajul ca trebuia sa-mi schimb playerul... Alti bani aruncati.

Cam astea ar fi solutiile de firma. Trecem la alternative, ca sa nu le spun improvizatii. Emitatoarele FM. S-au ieftinit suficient de mult, al meu cred ca l-am luat cu 19.99 RON din Auchan. N-am inteles niciodata preturile astea cu .99. Or fi ele psihologice, dar eu cel putin eu nu pun botul. Ce n-am inteles la ele e cine e fraier. Eu ca dau prea mult (daca pot lasa din pret pana la .99 de ce nu lasa mai mult) sau iei ca deja au coborat sub limita profitabilitatii ca sa-mi bage pe gat pretul cu .99. Voi stiti?

Ultimul mail primit de la un magazin online facea reclama unui astfel de modulator cu telecomanda pe volan. N-am nici un interes sa le fac reclama, am cumparat ocazional de la ei, dar va dau si linkul. E vorba de un modulator FM oferit de cei de la Spot (site-ul DigitalWorld.ro e tot al lor), mai multe informatii puteti gasi aici. Pretul pare ok la data cand scriu aceste randuri (90 RON, ei zic 89.95 - sa fim seriosi) si transportul este inclus in pret. Evident platim si transportul, sa nu credeti ca e gratis, pretul produslui e umflat sa acopere si transportul, dar din nou, e doar chestie de marketing psihologica (aici recunosc ca pun botul si eu). Legat de modulatorul acesta am doua intrenari. Prima, bate telecomanda de pe volan din orice pozitie pana la modulator? La cat e de ieftin, s-ar putea sa avem probleme. Mai ales ca multi pe forumurile din Romania se plang de alte modele similare ca nu le functioneaza telecomanda de pe volan. A doua intrebare, e legata de faptul ca modulatorul de mai sus, vine cu doua telecomenzi, una subtire, clasica si cea de volan. Din imagini, se pare ca telecomanda clasica e identica cu cea a modulatorului meu de 19.99 (chinezii astia cloneaza tot). Nu se gasesc doar telecomenzi pentru volan care sa mearga cu modulatoarele existende deja? (mare majoritate dintre ele fiind identice, diferind doar brandul de pe ele). Daca ati testat si puteti raspunde la aceste intrebari va invit sa comentati...

Pe piata online din Romania mai este disponibila o solutie, de asemenea relativ ieftina, dar care pe langa cateva avantaje prezinta evident si dezavantaje. Este vorba de un modulator sub forma de arc de cerc care se monteaza efectiv pe volan. Prezinta avantajul ca suporta si bluetooth (poate fi folosit si pe post de carkit), nu se mai pune problema ca "nu bate telecomanda". Dezavantajul major care il are e ca trebuie alimentat de la bricheta masinii, firul de alimentare pe langa ca e inestetic, mai poate incurca si la viraje. Ultima data l-am vazut disponibil pe Okazii, insa s-ar putea sa il gasiti si la magazine online mai putin noname.

Daca stiti si alte solutii, sunteti bineveniti sa le postati.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu